Familiedag 20 juni 2015

Familiedag 20 juni 2015

Bezoek open dag De Werkbij en fietstocht op 20 juni 2015

We beginnen met een bezoek aan de jaarlijkse open dag van Imkerij De Werkbij in Rhenen. We kunnen er een kijkje nemen in de keuken van de (zorg) imkerij. Een rondleiding in de bijenstal, waar bijzondere kasten zijn, zoals: Warre-, Goltz-, Minipluskasten en de top hive bar. Ook kunnen we een kijkje nemen in de korvenstal, waar er een uitleg gegeven wordt over het imkeren op de korf. En er worden demo's gegeven in de slingerruimte en men kan er verschillende soorten honing proeven. En de uitgebreide winkel is natuurlijk ook open.
Op de open dag staan acht oude ambachten (touwslager, glasblazer, pottenbakker, ...).
Voor de kinderen is er een poppentheater en bijenhotels maken.
Ook wordt er een lezing gegeven door Dick Belgers, met als onderwerp: De wilde bij.
Als we alles bij De Werkbij bekeken hebben, kunnen we daar onze zelf meegebrachte lunch nuttigen. De vereniging verstrekt alleen wat drinken.
Daarna gaan we een fietstocht rijden door het mooie groene gebied rondom Wageningen. We starten langs de rijn en via de Grebbeberg naar Wageningen. We kunnen evt. de Wageningseberg bestijgen met zijn mooie natuur. We rijden door bos, langs heide en akker- en weiland. De fietstocht zullen we onderbreken door een bezoek aan het Arboretum (park met bijzondere struiken en bomen) van Wageningen.
De totale afstand van de fietstocht zal liggen tussen de 35 en 41 km, maar bij minder gunstig weer kunnen we de route ook inkorten.
Na afloop kunnen we met z'n allen nog een afscheidspannekoek eten.
We gaan er allemaal op eigen gelegenheid heen en verzamelen ons bij Imkerij De Werkbij in Rhenen, alwaar goede parkeergelegenheid is.
Adres Imkerij De Werkbij:
Noordelijke Meensteeg 18
3911SE Rhenen

Zie ook:
www.dewerkbij.nl

Verzamelen: om 11:00 uur op het terrein van De Werkbij.

Opgave of als er nog vragen zijn: mail: p.conijn@enzazaden.nl
of bel: 06 46613134

Tot ziens op zaterdag 20 juni.

Peter Conijn
___________________________________________________________________