Nieuwsbrief maart 2017

17-B&O-09, nieuwsbrief maart 2017

Beste leden van onze bijenteeltvereniging,

Hierbij de nieuwsbrief van maart 2017. Weer met nieuws voor u, van uw vereniging. Allereerst weer een aantal activiteiten. Noteer deze gelijk in uw agenda:

Verenigingsavond 3 maart 2017 gaat niet door

Helaas, helaas, we hadden een spreker met een interessante lezing op het oog, maar dit gaat jammer genoeg niet door. Het is te kort dag om voor die tijd nog iets te organiseren, u houdt het van ons te goed.

Ledenvergadering 7 april 2017

Deze wordt op vrijdag 7 april 2017 gehouden in het clubgebouw van de ijsbaan, Nicolaas Cromhoutlaan 5, 1462JL in de Middenbeemster. Zaal open om 19:30, aanvang 20:00 uur.
De agenda wordt u nog toegezonden. Heeft u punten die u in wilt brengen, neem even contact met Jelle op.

Na de vergadering zal Marianne Eekhof haar presentatie geven over virussen bij bijen. Dit is momenteel zeer actueel.

Nu is het zo dat onze secretaris Jelle een aantal jaren geleden heeft aangekondigd dat hij zijn laatste termijn in het bestuur zal volmaken.
Dit houdt in dat per 7 april 2017 Jelle aftreedt en de functie van secretaris vacant is. Wij roepen dan ook van harte kandidaten op om zich verkiesbaar te stellen voor deze functie. U kunt informatie inwinnen en u opgeven bij Jelle.

Bijenmarkt zaterdag 6 mei in de Kerkhaen in de Westbeemster
Een markt voor iedereen!
De eerste zaterdag in mei 2017 is er voor bijenhouders, imkers, niet-imkers en andere belangstellenden weer een Beemster Bijenmarkt!  Gepland in en om het gebouw “De Kerckhaen”. Zoals gebruikelijk zijn er weer diverse afdelingen en imkers actief, zowel in de hobbysfeer als commercieel.
Lezingen Ook dit jaar verwachten we weer enkele informatieve lezingen.
Keuring bijenproducten Onder de vlag van het Bijkersgilde vindt ook de gebruikelijke keuring van bijenproducten plaats.
onbekend
Plaats en tijd Op de plattegrond van buurtschap Westbeemster vind je de marktplaats op het Kerkplein en de parkeerplaats op het Zandveld. Marktmeester Gerrit Prins wijst stands en kramen binnen en buiten toe, volgens impressie van de marktplaats. Deelnemers en imkers richten kramen in tussen 8.30 uur - 9.45 uur en parkeren auto's bij de markt of op het Zandveld. Stands en kramen zijn vanaf 10.00 uur open voor publiek.

Open dag in de Beemster op Hemelvaartsdag 25 mei 2017
De grote open dag in de Beemster.
Hier presenteren vele verenigingen en bedrijven zich. De Bijenteeltvereniging Beemster en Omstreken is aanwezig met een hele leuke kraam in de Beemster bij Marianne Eekhof.
onbekend

Bijengezondheid
Wij hopen van harte dat uw bijen allemaal goed de winter zijn doorgekomen. Mocht dat nu niet zo zijn kunt u een monster van 50 dode bijen opsturen naar Jelle Kampen, Den Ilp 30, 1127PC, Den Ilp. In de werkgroep diagnose bijenziekten Noord-Holland gaan wij de bijen onderzoeken op een aantal ziektes zoals varroa, nosema, tracheenmijt, amoebes en uiterlijke kenmerken van virusinfecties. Hiermee kunnen we u en andere imkers helpen, dus schroom niet, stuur ze op!